![]()
Razvojna ambulanta s centrom za zgodnjo obravnavo Zdravstvenega doma Krško je namenjena spremljanju in celostni obravnavi otrok z razvojnimi posebnostmi, zaostanki ali tveganji v razvoju. Multidisciplinarni tim strokovnjakov (zdravnik specialist, psiholog, delovni terapevt, logoped, fizioterapevt, specialni pedagog, psiholog, socialni delavec in medicinska sestra) sodeluje pri zgodnjem prepoznavanju razvojnih odstopanj ter nudi ustrezno podporo otroku in družini.
S centrom za zgodnjo obravnavo zagotavljamo celovito, usklajeno in otroku prilagojeno pomoč, ki vključuje tako razvojno diagnostiko kot tudi načrtovanje in izvajanje individualiziranih obravnav. Naš cilj je spodbuditi optimalni razvoj otroka in olajšati vključevanje v vsakdanje okolje.
- Program pomoči, ki vključuje timsko povezovanje strokovnjakov iz različnih strok.
- Nabor različnih storitev za starše in njihove otroke.
ZAKON O CELOSTNI ZGODNJI OBRAVNAVI PREDŠOLSKIH OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI
- V veljavi od januarja leta 2019
- Vsebina zakona se nanaša na celostno zgodnjo obravnavo otrok s posebnimi potrebami in otrok z rizičnimi dejavniki v predšolskem obdobju
- Obsega obravnavo otroka in njegove družine z namenom, da se v čim večji meri zagotovi in spodbudi otrokov razvoj, okrepi zmogljivost družine in spodbudi njihovo vključenost.
POSTOPEK VKLJUČITVE OTROKA V ZGODNJO OBRAVNAVO
- Prepoznava primanjkljaja s strani staršev, osebnega zdravnika, strokovnih delavcev v vrtcu -> pregled pri osebnem pediatru -> napotitev v Razvojno ambulanto s Centrom za zgodnjo obravnavo.
- Zdravnik specialist pediater v razvojni ambulanti izvede prvi pregled. Glede na svoje ugotovitve, starše in otroka usmeri k posameznim strokovnjakom znotraj multidisciplinarnega tima (v nadaljevanju MDT).
- Člani MDT izvajajo obravnave in naredijo oceno otrokovih zmožnosti. Glede na ugotovitve predlagajo nadaljnje oblike pomoči za otroka in njegovo družino.
- MDT tekom pridobivanja ocene razvoja otroka v soglasju z otrokovimi starši sodeluje tudi z zunanjimi ustanovami (vrtci, šole, pediatri ...), kjer si medsebojno izmenjajo pomembne informacije.
- MDT po končani oceni potreb otroka in družine pripravi individualni načrt pomoči družini, ki je tudi temeljni dokument za nudenje pomoči otroku v vrtcu (dodatna strokovna pomoč).
- Glede na določen časovni okvir MDT (enkrat letno, enkrat na pol leta itd.) spremlja razvoj otroka in po potrebi določene cilje/načine pomoči spremeni oz. dopolni.
- Za otroke, pri katerih zdravnik presodi, da ne potrebujejo individualnega načrta pomoči (dodatne pomoči v vrtcu), se potrebne obravnave določijo v dogovoru s starši.
MULTIDISCIPLINARNI TIM (MDT) – RAZVOJNA AMBULANTA KRŠKO
Zdravnik specialist pediater
- Izvede prvi pregled otroka v razvojni ambulanti.
- Opazuje gibanje, igro, komunikacijo, vidne/zaznavne spretnosti, motorične, grobo motorične spretnosti, itd.
- Staršem na koncu poda svoja opažanja in jih po potrebi usmeri še k drugim strokovnjakom.
Medicinska sestra
- Odgovorna za vodenje čakalne knjige, razvrščanje napotnic, naročanje, pripravo otroka na pregled.
- Timsko sodelovanje z razvojnim pediatrom.
Nevrofizioterapevt
- Razvijanje tipičnih gibalnih vzorcev, vzdrževanje primernega mišičnega tonusa.
- Informiranje strokovnjakov in staršev o pravilnem rokovanju z otrokom (hranjenje, oblačenje, umivanje, posedanje, prehodi med položaji ...).
-
Sodelovanje pri prilagajanje otrokovega okolja doma, v vrtcu ali v šoli.
-
Prenos naučeni aktivnosti v domače okolje.
Delovni terapevt
- Postopno usvajanje vseh potrebnih veščin in spretnosti na področju samostojnosti.
- Postopen prenos vseh terapevtskih elementov v otrokov vsakdan.
- Prepoznava morebitnih senzornih motenj.
- Sodelovanje pri izbiri primerne opreme (prilagojen stol/miza itd.).
Klinični logoped/logoped
- Diagnostika in odpravljanje govorno-jezikovnih primanjkljajev, razvijanje govora in komunikacije ter slušnega zaznavanja.
- Iskanje primerne nadomestne komunikacije.
- Pomoč pri izraženih težavah na področju hranjenja in požiranja,vzpostavljanja pravilnih dihalnih vzorcev.
Specialni pedagog
- Ocena izhodiščnega stanja funkcioniranja otroka.
- Odkrivanje močnih področij in interesov, prepoznava šibkih področij, varovalnih (rizičnih) dejavnikov, možnosti za kompenzacijo.
- Pri šoloobveznih otrocih je pozoren na usvojene veščine pri učenju branja, pisanja, računanja ter ostalih spretnosti (pozornost, spomin, učne strategije itd.).
Klinični psiholog
Izvaja oceno otrokovega celostnega razvoja z namenom:
- zgodnje prepoznave odstopanj v otrokovem razvoju in odkrivanja njegovih močnih področij,
- podpore staršem in družini,
- sodelovanja v timu, kjer glede na svoje ugotovitve predlaga vključitev še k drugim strokovnjakom.
Socialni delavec
- Povezovalni člen med člani tima znotraj razvojne ambulante, starši in zunanjimi ustanovami.
- Staršem svetuje glede socialno varstvenih storitev, oblik pomoči in pravic, ki jim pripadajo.
Ključne prednosti programa
- Celosten in sistematičen pristop.
- Zgodnja obravnava pomeni več možnosti za napredek.
- Podpora ni namenjena samo otroku, ampak celotni družini.
MDT sodeluje z okoljem otroka (vrtec, šola, pediater).
Razvojna ambulanta
Snežana Ladika Žvar, dr.med., spec. pediatrije
Logoped
Sara Biber, prof. logopedinja surdopedagoginja (un)
Tina Miklič, prof. logopedinja surdopedagoginja (un), ASI terapevt
Specialni pedagog
Žan Žvar, prof.spec.in reh.ped. (UN)
Brigita Klemen Mikolič, mag. prof.spec. in reh. pedagogike
Marija Krajnc, mag.prof.spec.in reh.ped.
Nevrofizioterapevt
Tinkara Zalokar, dipl. fizioterapevt
Christiano Medic, dipl. fizioterapevt, RNO terapevt
Adrijana Bukovec, dipl. fizioterapevt, RNO terapevt
Socialni delavec
Delovni terapevt
Sabina Žibert, dipl. del.terapevt, ASI terapevt
Mojca Gunčar, dipl. del.terapevt, ASI terapevt
Klinična psihologinja
Marjeta Bratkovič, univ.dipl.psih., spec, klin. psih.
ODSOTNOSTI - Razvojna ambulanta
Razvojna amb.
od 17. 11. do 21. 11. NE DELA
od 27. 11. do 19. 12. NE DELA
Tinkara Zalokar, dipl. fiziot. RACZO
od 10. 11. do 21. 11. NE DELA
27. 11. in 28. 11. NE DELA
